Dagens rid pass på Ior

de vart ett dressyrpass i dag så jag börja med att värma upp han länge gjorde lite serpentinbågar sen så börja med att göra fyra volter på varje lång sida, gjorde de en gång på varje sida.
sen så öka jag skriten o sakta ner o öka, sen öka jag till trav gjorde volter o serpentinbågar o snetigenom. sen så sat jag ner i traven för att träna på balansen o se när jag ska tävla LC:1 dressyr, på skutans går på Ior så de är bara att träna. sen så öka jag till galopp o galoppera kankse två varv, sen så tvinga michelle mej att stå i fältsits i fem o en halv minut, de va skit jobbigt jag gjorde de i skritt, trav och galopp.
sen så tog hon bort mina stigläder så jag trava utan stigläder i cirka en kvart  eller mer för jag va tvungen o träna på det att sitta ner i hanns trav för de är de jag ska göra när jag ska tävla han jag råka glida av två gånger inte så dåligt haha. de gick jätte bra tyckte jag men i bärjan va han seg men han vart bara piggare o piggare men sen när jag skrita av han så va han så tröt så att han nästan kunde lägga sej ner o rulla.
 tyvär inga bilder från rid passet men om ni har lite tips så kan ni slänga in de i ett kommentar.

// Amanda Hesslin

Kommentarer
Postat av: Julia W ( T E A M R Y T T A R N A )

LB:1 är bättre att börja med, LB:1 är bra första tävling eller Blåbär ;)

2011-08-06 @ 00:05:42
Blogg: http://teamryttarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara vi som ser)

Hemsida/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat? ♥: